W dzisiejszym kejsie chciałbym przybliżyć Wam możliwości tworzenia remarketingu w oparciu o sieć reklamową Google-a. Będzie to poradnik dla osób, które interesuje uruchomienie podstawowej kampanii na użytkowników, którzy odwiedzili dana kategorię produktów.
Spis treści
Gdzie będą wyświetlane reklamy ?
Jeżeli wybierzemy niestandardową grupę odbiorców, czyli użytkowników wybranej kategorii produktów na naszej stronie, to reklamy będą się wyświetlać tym osobom na stronach które korzystają z systemu reklamowego google-a (Google AdSense). Oczywiście możemy samodzielnie wybrać strony Internetowe, na których chcemy wyświetlać reklamy (Kierowanie reklam na wybrane adresy www w Google Ads).
Tworzenie grupy odbiorców, którzy odwiedzili kategorię produktów na stronie
Wybieramy kategorię, dla której użytkowników chcemy wyświetlać konkretną reklamę. Załóżmy że link do kategorii to: www.twojastrona.pl/produkty
Przechodzimy do Google Ads, wybieramy przycisk „NARZĘDZIA” a następnie wybieramy „Zarządzanie odbiorcami„.
Teraz w kategorii odbiorców „REMARKETING” klikamy w „+” i tworzymy wspomnianą grupę, wybierając w pierwszej kolejności opcję „Użytkownicy witryny„.
Wpisujemy swoją nazwę grupy odbiorców, następnie wybieramy członków „Użytkownicy strony„.
Następnie wybieramy reguły „URL / zawiera” i w ostatnim okienku wpisujemy adres strony z kategorią produktów dla której chcemy stworzyć reklamę remarketingową, czyli: „www.twojastrona.pl/produkty” lub samo „produkty„.
Jak widzisz, mamy tutaj także kilka innych opcji do wyboru:
- Użytkownicy strony
- Użytkownicy strony, którzy odwiedzili też inną stronę
- Użytkownicy strony, którzy nie odwiedzili innej strony
- Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę w określonym przedziale czasu
- Użytkownicy strony z określonymi tagami
Chciałbym teraz nakreślić tobie, jak można kombinować z tymi użytkownikami. Nasz link do strony z wybraną kategorią produktów to wspomniany wcześniej adres: www.twojastrona.pl/produkty . Jeżeli twoja strona jest tak skonstruowana, że po przejściu z „/produkty” do konkretnej strony produktu, adres pozostaje następujący: www.twojastrona.pl/produkty/jakis-produkt.php, (czyli pozostanie zachowana część linku www.twojastrona.pl/produkty), to „Użytkownicy strony” będzie tutaj dobrą opcją, i reklama wyświetli się także osobom które odwiedziły karty produktów z tej kategorii.
W przypadku gdyby adres zmieniał się po wejściu do karty produktu z
www.twojastrona.pl/produkty na www.twojastrona.pl/produkt-numer-1.php, czyli zabrakłoby „/produkty/” to kampania remarketingowa już nie obejmie tych osób (ale tylko w przypadku, gdy wejdą na kartę produktu przez wyniki wyszukiwania lub link bezpośredni pomijając kategorię główną). W tym przypadku (gdy masz mało produktów) możesz zastosować dodatkową regułę „ORAZ„. I zrobić to tak:
Możesz wykonać to również poprzez wybranie członków grupy „Użytkownicy strony, którzy odwiedzili też inną stronę„
W kolejnym kroku możesz określić początkowy rozmiar listy, i uwzględnić użytkowników z ostatnich 30 dni lub rozpocząć od zera. Następnie określ okres członkostwa w grupie odbiorców od 30 do 540 dni. Od ciebie zależy czy chcesz docierać do osób które były na Twojej stronie niedawno, czy również do tych, którzy zdążyli już o niej dawno zapomnieć.
Zapisujemy grupę i system zaczyna zapełniać listę. Teraz trzeba poczekać aż pojawią się dane.
Tworzenie reklamy remarketingowej dla utworzonej grupy odbiorców
Nadszedł czas aby utworzyć reklamę remarketingową. W tym celu przechodzimy do kategorii „Kampanie w sieci reklamowej” w głównej zakładce konta reklamowego.
Wybieramy zakładkę „Kampanie”
Klikamy na niebieski plusik i rozpoczynamy tworzenie nowej kampanii.
Wybieramy cel „Ruch w witrynie„
Następnie „Sieć reklamowa„
zaznaczamy opcję „Standardowa kampania w sieci reklamowej” , podajemy adres witryny ( www.twojastrona.pl/produkty) i przechodzimy „DALEJ„.
W kolejnym oknie określamy sobie nazwę kampanii, lokalizacje, języki, możemy dobrać stawkę lub wybrać jej automatyzację. Ja na przykład testuję często opcję „Maksymalizuj liczbę kliknięć” dając sygnał do google’a, że ma rozdysponować budżet tak aby dotrzeć do jak największej liczby osób, które wejdą na stronę. Wybieramy „Limit maksymalnej stawki CPC (opcjonalny)” lub pozostawiamy to algorytmom. Ustawiamy budżet dzienny kampanii, nazywamy grupę reklam i przechodzimy do wyboru naszych odbiorców.
Przechodzimy do sekcji „Odbiorcy”. Wybierzemy teraz utworzoną wcześniej grupę odbiorców. W okienku „PRZEGLĄDAJ” wybieramy „W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą„, następnie rozwijamy „Użytkownicy witryny” i zaznaczamy naszą grupę.
Jeżeli masz taką potrzebę, możesz w kolejnym kroku określić również wymagania co do wieku, płci, statusu rodzicielskiego, dochodu gospodarstwa domowego itp. O reklamach dynamicznych będzie w innym wpisie. Czas na utworzenie reklamy. Klikamy na ” + REKLAMA” i przechodzimy do kolejnego kroku.
Wybieramy ” + Elastyczna reklama Displayowa „
Tworzenie kreacji reklamowej dla kampanii remarketingowej w Google Ads
W ostatnim kroku należy zaprojektować reklamę poprzez użycie loga firmowego oraz kilku zdjęć w orientacji poziomej, pionowej, a także odrobinę tekstu. Kreacji reklamowych można użyć kilka, wszystko zależy od Ciebie. Jak widzisz od razu, dostępny jest podgląd zarówno na urządzenia mobilne jak i komputery stacjonarne.
W trakcie tworzenia reklamy zwróć uwagę na wskaźnik skuteczności reklamy, który najlepiej będzie wyglądał tak jak na powyższym screenie.
Jeżeli planujesz dodać kilka reklam, po ukończeniu pierwszej kliknij w „DODAJ GRUPY REKLAM” , a jeżeli wystarczy ci ta jedna, to zakończ proces tworzenia kampanii klikając w przycisk „UTWÓRZ KAMPANIĘ„.
Świetnie!. Udało nam się stworzyć reklamę, która będzie kierowana do osób, które odwiedziły twoją stronę internetową, ale nie glówną – lecz konkretną kategorię z produktami. Jeżeli ruch na twojej stronie jest ogromny, możesz zawęzić grupę odbiorców do tych, którzy byli na stronie np. 3 razy w ostatnich 7 dniach – oni będą bardziej wartościowymi odbiorcami, którzy mogą zostawić pieniądze w twojej firmie.
Mam nadzieję że pomogłem,
Pozdrawiam Cię!