Alerty Google – monitorowanie branżowych treści

Alerty Google – monitorowanie branżowych treści

Google to nie tylko wyszukiwarka. To przede wszystkim ogromna ilość narzędzi jakie gigant z Mountain View oferuje swoim użytkownikom, w dodatku za darmo. Jednym z prostszych są Alerty Google, czyli możliwość monitorowania sieci, w poszukiwaniu nowych, ciekawych treści zamieszczanych przez użytkowników. W dzisiejszym wpisie chciałbym zaprezentować Wam to proste narzędzie, i pokazać jak możecie je wykorzystać w swoich działaniach.

Alerty Google - monitorowanie branżowych treści

Bezpłatne narzędzie do monitorowania nowych treści w Internecie

Aby skorzystać z Alertów od Google, wystarczy udać się na tę stronę. Następnie wpisujemy w polu „Utwórz alert…” interesujące nas frazy. Po chwili dowiadujemy się o najnowszych treściach jakie system zarejestrował:

Alerty google poradnik

Teraz klikając w niebieski napis „Pokaż opcje” ze strzałką w dół, możesz otworzyć opcje i zaplanować dostarczanie powiadomień na twój adres email lub poprzez kanał RSS.

google alerty konfiguracja

Klikając na liście alertów w koło zębate, możesz wybrać również porę dnia, a dokładniej godzinę przesyłania ich na twoją skrzynkę alertów. Znajduje się tam również opcja „Podsumowanie”, którą zalecam zaznaczyć. Wówczas system nie będzie nas spamował mailami, a podeśle zestawienie wszystkich treści z wybranego okresu. Przy frazach będących mocno na topie, pojedyncze maile mogłyby konkretnie zaśmiecić Twoją skrzynkę odbiorczą.

ustawienia google alerty

Narzędzie wyświetla również sekcje wiadomości, z których nowe treści może dostarczać na twoją skrzynkę. Wybierz interesującą Cię sekcję poprzez wciśnięcie plusa.

Teraz, wystarczy jedyni wyczekiwać maili z alertami od Google i być na bieżąco. Możesz tym sposobem śledzić pojawiające się w internecie treści dotyczące Twojej firmy, konkurencji czy ciekawych zagadnień.

Mam nadzieję że się przyda.

Pozdrawiam Cię!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.