Google Tag Manager – Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

tutoriale google tag manager kamil rzeźnik

W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować Ci, jak możesz w łatwy sposób mierzyć głębokość scrollowania artykułów na stronie internetowej, określając regułę procentową.

Zaloguj się do swojego TAG MANAGERA od Google – tutaj.

Dodaj nowy tag:

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Wpisz nazwę i przejdź do jego konfiguracji.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Wybierz przycisk edytowania dla “Konfiguracji tagu“, z listy wybierz “Google Analytics Universal Analytics

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Typ śledzenia, wybieramy “Wyświetlenie strony

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Wybieramy także zdefiniowane wcześniej ustawienia naszego konta Analytics.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Przechodzimy teraz do edycji reguł, i dodajemy nową – klikając w plusik znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Dodajemy nazwę i klikamy w edycję.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Z listy wybieramy “Głębokość przewijania

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Wybieramy “Głębokość przewijania w pionie” i określamy %, w moim przypadku jest to wartość 50. Oczywiście możesz śledzić również przewijanie w poziomie, a % zamienić na piksele.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Wybieramy strony, na których ma się ładować nasza reguła. Interesuje mnie każda zakładka, dlatego zostawiam “Wszystkie strony”. Możesz wybrać kilka pojedynczych jeśli chcesz.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Klikamy “Zapisz“, następnie ponownie “Zapisujemy” i odpalamy podgląd Google TAG Manager-a.

Google Tag Manager - Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Po wejściu w tryb podglądu zobaczysz pomarańczowe pole informacyjne:

Wejdź teraz na swoją stronę i przewiń ją w dół o 50%. Może to być artykuł na blogu – cokolwiek. Zobaczysz panel Google Tag Managera:

Po chwili aktywuje się Tag o nazwie “Scroll 50%

Tag został przygotowany i działa!

Teraz prześlij nowe zmiany aby zaczęły one działać na stronie oficjalnie, a nie tylko w podglądzie.

One Reply to “Google Tag Manager – Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *