W dzisiejszym artykule chciałbym zaprezentować Ci, jak możesz w łatwy sposób mierzyć głębokość scrollowania artykułów na stronie internetowej, określając regułę procentową.
Zaloguj się do swojego TAG MANAGERA od Google – tutaj.
Dodaj nowy tag:
Wpisz nazwę i przejdź do jego konfiguracji.
Wybierz przycisk edytowania dla „Konfiguracji tagu„, z listy wybierz „Google Analytics Universal Analytics„
Typ śledzenia, wybieramy „Wyświetlenie strony„
Wybieramy także zdefiniowane wcześniej ustawienia naszego konta Analytics.
Przechodzimy teraz do edycji reguł, i dodajemy nową – klikając w plusik znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.
Dodajemy nazwę i klikamy w edycję.
Z listy wybieramy „Głębokość przewijania„
Wybieramy „Głębokość przewijania w pionie” i określamy %, w moim przypadku jest to wartość 50. Oczywiście możesz śledzić również przewijanie w poziomie, a % zamienić na piksele.
Wybieramy strony, na których ma się ładować nasza reguła. Interesuje mnie każda zakładka, dlatego zostawiam „Wszystkie strony”. Możesz wybrać kilka pojedynczych jeśli chcesz.
Klikamy „Zapisz„, następnie ponownie „Zapisujemy” i odpalamy podgląd Google TAG Manager-a.
Po wejściu w tryb podglądu zobaczysz pomarańczowe pole informacyjne:
Wejdź teraz na swoją stronę i przewiń ją w dół o 50%. Może to być artykuł na blogu – cokolwiek. Zobaczysz panel Google Tag Managera:
Po chwili aktywuje się Tag o nazwie „Scroll 50%„
Tag został przygotowany i działa!
Teraz prześlij nowe zmiany aby zaczęły one działać na stronie oficjalnie, a nie tylko w podglądzie.