Google TRENDS, zobacz jakie treści są na topie

Akademia Wordpressa by Kamil Rzeźnik

Mając przygotowaną, działającą stronę internetową, warto a nawet trzeba wiedzieć jak zadbać o dobrej jakości content. Oczywiste jest, że jeżeli robimy coś z pasji – to tematów na treści mamy niezliczoną ilość. Warto jednak słowa opakować w taki sposób, by docierały do potencjalnych czytelników. Z pomocą przychodzi nam wiele narzędzi, w tym jedno kluczowe Google Trends. Podczas dzisiejszej lekcji Akademii WordPressa omówimy działanie tego narzędzia. Zaczynamy!.

google trends poradnik opis

Narzędzie znajduje się pod tym adresem.

Umożliwia nam sprawdzenie, czego szukają internauci z całego świata. Z moich doświadczeń wiem, że lepiej działa dla fraz mocno popularnych, tzw. długie ogony nie zawsze wyświetlają się w tym narzędziu, ale na szczęście są inne, bardzo precyzyjne, np. UBERSUGGEST.

Przegląd funkcji Google Trends

Na samym początku mamy wyszukiwarkę, w którą wystarczy wpisać dowolne słowo aby dowiedzieć się więcej na temat popularności wśród użytkowników korzystających z google. Dla przykładu wpisałem „Marketing„. Oto moje wyniki:

marketing google trends
google trends poradnik
zyskujące popularność w google trends

Otrzymałem wykres w ujęciu czasowym, z ostatnich 12 miesięcy, uwzględniający wyszukiwania w Polsce dla wyszukiwarki Google.

Opcje wyszukiwania mogą być zmienione na: wyszukiwarka grafiki, wyszukiwarka wiadomości, zakupy google czy wyszukiwarka w youtube. Możemy zatem badać frazy kluczowe w wielu kanałach. Super prawda?.

Możemy zmienić opcje wyszukiwania: kraj, okres, kategorię i wspomnianą przed chwilą wyszukiwarkę.

Dla przykładu, sprawdziłem jak wyszukiwana była fraza „marketing” w polskiej wersji wyszukiwarki google, w okresie do 5 lat wstecz, dla kategorii Finanse. Oto wyniki:

Dla przykładu, sprawdziłem jak wyszukiwana była fraza "marketing" w polskiej wersji wyszukiwarki google, w okresie do 5 lat wstecz, dla kategorii Finanse. Oto wyniki:

Po zmianie „Finanse” na „Wszystkie” zainteresowanie wzrosło. To było oczywiste.

google trends zainteresowanie

Obok wyszukiwanej frazy oznaczonej kolorem niebieskim, znajduje się przycisk ” + Porównaj „, który wykorzystujemy do porównania naszej frazy z inną, np. remarketing.

Szybko okazuje się że ta fraza jest bardzo rzadko wpisywana w wyszukiwarkę.

marketing vs remarketing google trends

Jednorazowo możemy porównać 5 fraz. Dopisałem zatem: reklama, promocja i ads. Jak myślisz, która fraza jest wyszukiwana najczęściej w ostatnich 12 miesiącach ?. Oczywiste… PROMOCJA!. A to dlatego, że słowo ma szerokie zastosowanie.

google trends

Takim oto sposobem, można bawić się narzędziem i sprawdzać ważne dla nas frazy kluczowe, ich ilość wyszukiwań w wybranym okresie czasu.

Podział według podregionu – porównanie

Tuż pod wykresem głównym Google Trends, znajduje się mapka, obok której wyświetlają się dane dotyczące najbardziej zainteresowanych daną frazą kluczową rejonów (województw). Dzięki tym danym, możemy zobaczyć gdzie znajduje się największe zainteresowanie tematem.

google trends porównanie rejonów

Klikając w przycisk „Podregion„, możemy zmienić województwo na „Miasto„.

podregion miasto google trends
miasta google trends wyniki

Warto uwzględnić także regiony o małej liczbie operacji wyszukiwania.

Podobne zapytania zyskujące popularność i najpopularniejsze

Dla każdej sprawdzanej frazy, narzędzie google trends wyświetla informacje takie jak „podobne zapytania” oraz „zyskujące popularność” i „najpopularniejsze

Podobne zapytania zyskujące popularność i najpopularniejsze
marketing google trends

Tutaj także możemy zmienić podregion na miasto, lub np. wyeksportować dane do pliku CSV.

Przykłady popularności fraz w google trends

Na samym początku, narzędzie prezentuje możliwość wyswietlenia przykładowych fraz, aby zapoznać się z wynikami i ich interpretacją. Dla omówieniu, wybrałem środkową opcję „Mistrzostwa świata w piłce nożnej mężczyzn„, zainteresowanie wg regionu, Ostatnie 7 dni, Cały świat.

google trends przykłady

Od razu otrzymałem wyniki, które interpretuję pod swoją strategię marketingową.

google trends poradnik kurs informacje jak korzystać
google trends poradnik kurs informacje jak korzystać
google trends poradnik kurs informacje jak korzystać
google trends poradnik kurs informacje jak korzystać

Najpopularniejsze frazy kluczowe w 2018 roku

Dzięki google trends, które jest darmowym narzędziem dla każdego, dowiadujemy się jakie frazy kluczowe były najpopularniejsze każdego roku. Dla przykładu prezentuję wynik z 2018 roku który znajdziecie tutaj.

Najpopularniejsze frazy kluczowe w 2018 roku

Słowa wpisywane do wyszukiwarki, które zyskują ostatnio popularność

W dolnej części narzędzia, znajduje się lista fraz które w ostatnim czasie mocno zyskują na popularności.

Słowa wpisywane do wyszukiwarki, które zyskują ostatnio popularność

Google Trends to bardzo ciekawe narzędzie, jednak przeznaczone bardziej dla ogólnych fraz. Dla mniej popularnych, polecam inne narzędzia o których więcej informacji znajdziesz na moim blogu.

Pozdrawiam Cię!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.