fbpx

Na kogo kieruje reklamy twoja konkurencja na Facebooku?

Na kogo kieruje reklamy twoja konkurencja na Facebooku?

Witaj. Dzisiaj, chciałbym przybliżyć nieco temat podglądania reklam konkurencji na facebooku. W sumie, nie będzie to tylko konkurencja. Pokaże Ci jak kierowane są te reklamy, które się tobie wyświetlają w trakcie przeglądania newsfeed’u. To co, zaczynamy ?.

Powyżej wkleiłem kreację reklamową, która pojawiła się mi podczas codziennego, szybkiego przeglądu Facebooka. Oczywiście temat interesujący, zatem klikam w trzy kropeczki w prawym rogu reklamy, a następnie wybieram opcję z listy „Dlaczego to widzę?„.

Podglądanie reklam konkurencji na facebooku

Wyskakuje mi okienko, w którym otrzymuję informacje na temat sposobu targetowania przez twórcę reklamy. Dzięki temu, łatwiej będzie mi dobrać podobną grupę odbiorców, bo przecież to także moi potencjalni klienci. Zauważ jednak, na poniższym zdjęciu znajduje się typowy remarketing, a dokładniej, określa to zawarta informacja „AdEspresso chce dotrzeć do osób, które odwiedziły jego witrynę lub używały jednej z jego aplikacji„. Dowiedz się jak wyświetlać reklamy osobom które odwiedziły Twoją stronę internetową.

Ponadto, powyższa reklama targetowana jest do osób w wieku 18 lat i starszych, mieszkających w Polsce.

Dlaczego to widzę facebook

Wróćmy jednak do klasycznego przykładu, kiedy to reklama wyświetla się po raz pierwszy. Oto ona, a także dane z opcji „Dlaczego to widzę?„.

Jak sprawdzić reklamy konkurencji na facebooku

Jak widzisz, Facebook wyświetlił mi reklamę ponieważ w swoich zainteresowaniach mam kategorię „Biznes”. A dlaczego?. Ponieważ przeglądam strony biznesowe, więc algorytm otrzymał taki sygnał i dopasował mnie do tej grupy odbiorców. Dodatkowo mój wiek mieści się w przedziale 25-35 lat i miejscem zamieszkania jest Polska.

W ten prosty sposób, możesz dowiedzieć się jak reklamy targetuje Twoja bezpośrednia konkurencja, lub firmy które pragną dotrzeć do Ciebie ze swoja ofertą. Wykorzystaj to w swoich działaniach!.

Sprawdź czym interesują się Twoi klienci, aby dotrzeć do konkurencji.

Facebook posiada doskonałe narzędzia umożliwiające docieranie do dowolnej grupy odbiorców na całym świecie. To wręcz nieprawdopodobne, dlatego tak fascynujące!. Pora dowiedzieć się, jakimi stronami zainteresowani są moi klienci. Aby tego dokonać wchodzimy do Facebook Audience Insights (Statystyki Grupy Odbiorców), a następnie klikamy w opcję „Użytkownicy połączenia z Twoją stroną„.

Statystyki grupy odbiorców na facebooku

Kolejnym krokiem jest wybranie Strony, a później skasowanie lokalizacji „STANY ZJEDNOCZONE”, a dodanie „Polska„.

Sprawdź czym interesują się Twoi klienci, aby dotrzeć do konkurencji.

Jeżeli Twoja strona opiewa w setki tysięcy lub miliony fanów, możesz dodatkowo dodać Zainteresowania, Powiązania, zmienić wiek lub płeć. Są też opcje zaawansowane, które pozwolą na określenie między innymi Statusu związku, wykształcenia, stanowiska zawodowego czy informacje dotyczące ważnych wydarzeń z życia. Na poczet tego wpisu, analizuję fanpage z ilością 4500+fanów. Zatem tych dodatkowych opcji, nie ruszam a jedynie nakreśliłem ich obecność.

Teraz rozejrzyj się dokładnie po wszystkich zakładkach jakie oferują Statystyki Grup Odbiorców. Dowiesz się czym interesują się fani twojej strony, a będą to na prawdę duże ilości cennych informacji, np., część z nich:

  • Wiek i płeć
  • Status związku
  • Poziom wykształcenia
  • Stanowisko zawodowe
  • Strony polubione na facebooku
  • Dane dotyczące lokalizacji
  • Dane dotyczące aktywności

Z tych informacji wyciągniesz na prawdę wiele. Musisz tylko wiedzieć, do czego będą Ci te dane potrzebne.

Jak dołączyć do grupy odbiorców konkurencji, w celu podglądania reklam?

Można powiedzieć że to niewiarygodne, ale tak! Facebook umożliwia Nam precyzyjne wcielanie się w rolę klienta konkurencji. Trzeba jedynie dowiedzieć się jak to zrobić. Oto instrukcja.

Pamiętasz okienko reklamowe z kropkami i przyciskiem „Dlaczego to widzę?”. Jeśli nie, poniżej wrzuciłem je ponownie.

Dlaczego to widzę facebook

Teraz wystarczy wybrać opcję „Zarządzaj swoimi preferencjami reklam„, a następnie odnaleźć na liście zainteresowań te, które należą do grupy odbiorców z Twojej strony. Aby pokazać algorytmom facebooka-a, że chcesz być klientem konkurencji, potwierdź dopasowanie poprzez kliknięcie w uśmiechniętą buźkę pod każdym z nich. Pamiętaj że chodzi o te zainteresowania, które należą do użytkowników Twojej strony.

Aby jeszcze bardziej upewnić algorytm, że te zainteresowania, których poprawne dopasowanie zatwierdziłeś, możesz kliknąć w trzy kropeczki przy kolejnym poście reklamowym konkurencji, i wybrać opcję „Ta reklama jest przydatna„.

To tyle, teraz możesz podglądać reklamy konkurencji. Odwiedzaj strony internetowe, dodawaj produkty do koszyka, testuj remarketing i ucz się od prężnie działających.

Pozdrawiam Cię!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *