We wrześniu 2018 roku miałem przyjemność wspólpracować z DJ-em & Wodzirejem weselnym, dla którego przygotowałem i zoptymalizowałem kampanię reklamową na Facebook-u. Jej celem, było dotarcie do potencjalnych klientów, a następnie skłonienie ich do kontaktu w celu zaprezentowania oferty.
Spis treści
Dobór grupy odbiorców
Na facebooku mamy ogromne możliwości targetowania grupy odbiorców. W tym konkretnym przypadku sprawdziła się grupa która składała się z osób:
- zaręczonych w ostatnim czasie
- interesującymi się przyjęciem weselnym, suknią ślubną i wszystkim co związane z organizacją ślubu i przyjęcia weselnego
Zawężanie grup odbiorców
Na facebooku istnieje bardzo ważna opcja, którą użyłem podczas precyzowania grupy odbiorców. Mianowicie chodzi o możliwość „zawężania” które finalnie wyglądało tak:




Wykluczenia w grupie odbiorców
Na facebooku możemy nie tylko zawężać grupy odbiorców, ale także wykluczać osoby o pewnych zainteresowaniach lub zachowaniach. Do niedawna była opcja wykluczenia osób będących w związku małżeńskim. Obecnie ta funkcja nie jest już dostępna. Nie oznacza to jednak, że pole „Wykluczenia” pozostawiłem puste.

DJ na Wesele to nie zespół, w moim przypadku takie wykluczenie było cenne. Można by jeszcze dodać „ADMINISTRATORZY STRON NA FACEBOOKU” by wykluczyć wyświetlanie się reklamy konkurencji, a także innych jeszcze bardziej precyzujących grupę odbiorców.
Finalnie, wyłuskana grupa odbiorców wynosiła: 23 000 osób.
Reklama była również zawężona na obszar działania (miejscowości) wskazane przez klienta.

Kreacja reklamowa
Kolejnym krokiem, było przygotowanie kreacji reklamowej która składała się z pojedynczego postu, zawierającego takie informacje jak:
- rodzaj oferowanych usług
- link do strony z rzetelnymi opiniamii na temat dj-a (recenzje facebook)
- przycisk Call to action
- grafika reklamowa prezentująca DJ-a
Na życzenie klienta, nie mogłem zaprezentować tej kreacji w niniejszym wpisie.
WYNIKI – Fascynująco – satysfakcjonujące 🙂
W rezultacie prowadzonych działań, klient podpisał z klientami umowy na wykonanie usługi prowadzenia wesela na łączną kwotę 9000 zł.
Koszt poniesiony w związku z reklamą na wyniósł: 156,72 pln
5940% ZWROTU Z PONIESIONYCH KOSZTÓW
Doprecyzowując wyniki reklamowe:
- reklamę zobaczyło 5056 osób
- ilość wyświetleń wyniosła 18 856
- koszt pojedyńczego zapytania poprzez messengera wyniósł 6,53 PLN
- 24 osoby postanowiły się skontaktować
- część z nich podpisała umowę dając zwrot z inwestycji 5940%

Jeżeli poszukujesz osoby, która pomoże ustawić twoje reklamy na Facebooku, tak aby przynosiły pozytywne korzyści – zapraszam do kontaktu.