Reklama nie jest wyświetlana, ponieważ zawiera fałszywe, wprowadzające w błąd lub zawodnicze twierdzenia.
Informacje muszą być zrozumiałe dla każdego (np. treść „Schudnij 5 kg w tydzień” jest niedozwolona, ponieważ informacja nie w każdym przypadku może okazać się prawdziwa. Reklamy powinny czytelnie i dokładnie prezentować reklamowane produkty lub usługi, ponieważ to zapewnia ich pozytywny odbiór. Więcej informacji i przykładów znajdziesz w Zasadach zamieszczania reklam.
Co dalej?. Unikaj używania obrazów lub tekstów, które zawierają przsadzone lub niezweryfikowane twierdzenia, a wyraźnie skupiaj się na oferowanych produktach lub usługach.
Jakiś czas temu zgłosiła się do mnie Pani Patrycja mająca problem z uruchomieniem kampanii reklamowej na Facebook-u. Problemem była treść, którą system reklamowy odrzucał. Mimo wielu edycji, cały czas fb nie chciał reklam zatwierdzić, ponieważ obiecywały One coś, a nie powinny. Zobaczcie jak wyglądały te kreacje:
Spis treści
Reklama nie jest wyświetlana, ponieważ zawiera fałszywe informacje.
Facebook jasno informuje aby nie obiecywać oraz twierdzić że coś bęzie miało miejsce, lub się wydarzy, bo w rzeczywistości może tak się nie stać z wielu powodów. Dlatego reklamy nie zostały zatwierdzone.
Spójrzmy teraz na treści i przeanalizujmy, co jest z nimi nie tak:
Trening siłowy poprawi jędrność Twojego ciała, pośladki nabiorą kształtów, poprawi się wcięcie w talii a ramiona będą szczupłe. – Niedozwolone przez FB obietnice. Nie każdej osobie może się udać, uzyskać opisywane wyniki.
Wzmocnisz kręgosłup, podkręcisz metabolizm, stracisz tkankę tłuszczową co będzie skutkowało super apetyczną i wysportowaną sylwetką. – Jak wyżej. Obietnice bez pokrycia. Dawanie nadziei.
Co będzie skutkowało apetyczną i wysportowaną sylwetką – Jeżeli na treningu pojawi się Pani o wadze 100+ kg, to nawet jeżeli zrzuci 15 kg, to może wciąż nie wyglądać apetycznie i bosko.
100 procent wykorzystanej godziny – Zapewnianie w liczbach również nie jest dobrze odbierane przez Facebooka. Różnego typu sytuacje mogą spowodować, że jednak nie uda się wykorzystać w pełni zapewnianych minut.
Tworząc tego typu kampanie reklamowe należy pamiętać, aby opisywały one nasze usługi, a nie próbowały zagwarantować i obiecać wyniki czy dobre działanie usług i produktów. Po wyeliminowaniu powyższych błędów kampania zostaje zatwierdzona.