fbpx

Reklama za pomocą Facebook Ads

Reklama za pomocą Facebook Ads

Zapewne już wiesz, jak potężnym systemem reklamowym zarządza Facebook. Posiada on ogromną wiedzę na temat miliardów użytkowników korzystających na codzień z Social Mediów. Przydarzyła Ci się nie raz sytuacja, w której rozmawiałeś np. z bliską ci osobą o jakimś problemie, który musiałeś rozwiązać – albo o produkcie, który zamierzałeś kupić – przez messengera. W następstwie tej rozmowy, zaczęły ci się wyświetlać reklamy oferujące produkt podobny lub identyczny do tego o którym rozmawialiście?

O tym jak bardzo inwigiluje nas system Facebooka możesz poczytać w doskonałej książce ANTI SOCIAL MEDIA autorstwa Siv-y Vaidhyanathan-a. Teraz jednak, chciałbym zaprezentować Ci jak wygląda system, i opowiedzieć po krótce o najważniejszych jego funkcjach, które tylko czekają aby wznieść poziom twojego biznesu na wyższy level.

FACEBOOK ADS MANAGER

Reklama za pomocą Facebook Ads

Powyższy zrzut ekranu przedstawia podstawowy aplet manedżera reklam FB ADS. I to jest bardzo ważne miejsce, w którym musisz podjąć kluczowe dla twojej obecnej/planowanej kampani działanie: WYBÓR CELU REKLAMOWEGO.

Facebook ADS oferuje nam 11 celów reklamowych, każdy z nich działa podobnie. Różnica o której musisz wiedzieć to dobór odbiorców. W zależności od wyboru celu, FB dociera do osób które z zwiększym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną akcję. To jednak nie wszystko. Na dalszym etapie, jeszcze przed dodaniem kreacji reklamowych, zobaczysz okienko umożliwiające określenie grupy odbiorców, np. po zainteresowaniach. O tym jednak, za chwilę. Teraz oficjalne informacje dotyczące celów reklamowych Facebooka.

Rozpoznawalność marki

Zwiększ rozpoznawalność swojej marki, docierając do osób, które z większym prawdopodobieństwem będą nią zainteresowane.

Zasięg

Wyświetl reklamy maksymalnej liczbie osób.

Ruch

Skieruj więcej osób do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja lub konwersacja w Messengerze.

Aktywność

Uzyskaj więcej reakcji na posty i wydarzenia oraz polubień strony lub zwiększ liczbę zrealizowanych ofert.

Instalacja aplikacji

Zachęć więcej osób do zainstalowania Twojej aplikacji.

Wyświetlenia filmu

Zachęć więcej osób do obejrzenia Twojego materiału wideo.

Pozyskiwanie kontaktów

Uzyskaj więcej kontaktów do potencjalnych nabywców (np. adresy e-mail) od osób zainteresowanych Twoją marką lub firmą.

Wiadomości

Skłoń więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze.

Konwersje

Zachęcaj do podejmowania pożądanych działań w Twojej witrynie lub aplikacji albo w Messengerze.

Sprzedaż z katalogu

Utwórz reklamy, które automatycznie wyświetlają produkty z katalogu na podstawie grupy odbiorców.

Ruch w firmie

Zachęć do odwiedzin lokalizacji firmy, wyświetlając reklamy osobom w pobliżu.

Wybierając cel reklamowy, dajesz sygnał Facebookowi, do jakiego typu użytkowników ma kierować twoje reklamy. Chodzi o działanie. Jeżeli wybierzesz cel reklamowy Zasięg, FB wyświetli reklamę maksymalnej liczbie osób w stosunkowo tani sposób. W głównej mierze będą to osoby które po prostu scrollują newsfeed, i zwykle nie podejmują wielu działań. Wybierając cel Aktywność, liczba osób do których dotrze (przy zastosowaniu tego samego budżetu co w kampanii Zasięg) twoja reklama, będzie mniejsza – ale reklamę zobaczą te osoby, które będą skłonne w nie kliknąć, skomentować, udostępnić – o ile będą ciekawie przygotowane. Tak więc musisz wiedzieć, że cel reklamy na Facebooku oznacza działanie jakie twój potencjalny klient czy po prostu odbiorca, ma wykonać widząc twoją reklamę.

Prosty, ale zaawansowany

Przedstawiłem Ci główne opcje systemu reklamowego Facebook ADS. Musisz jednak wiedzieć, że opcji oferuje on znacznie więcej – mogłaby z tego powstac książka, z resztą nie jedna już powstała. W dzisiejszym artykule przedstawię ci jeszcze tylko panel doboru zainteresowań / grup odbiorców. Wygląda następująco:


W tym miejscu, możesz wybrać zainteresowania, wiek oraz miejsce zamieszkania twoich idealnych klientów. Po prawej stronie widnieje wskaźnik, który informuje na bieżąco o tym, ile osób liczy dana grupa odbiorców. Zainteresowania możesz zawężać oraz wykluczać tak daługo aż wyłuskasz idealną grupę pod swoje reklamy. Grupy odbiorców możesz również badać, za pomocą Statystyk grup odbiorców – kolejnego narzędzia od FB. Dowiesz się z niego, kim są wytypowani odbiorcy, jakie mają zainteresowania i wiele innych cennych informacji.

Aby dowiedzieć się możliwie jak najwięcej na temat FB ADS możesz przejść do specjalnego działu na moim blogu: Facebook ADS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *