Reklama za pomocą Google ADS (Adwords) – Podstawy

Reklama za pomocą Google ADS (Adwords) - Podstawy

Google to największy system reklamowy jaki znamy. I chociaż Facebook nie ma w pewnym sensie sobie równych, to Google Ads (dawniej Adwords) i tak, zajmuje czołowe miejsce w top 2 najczęściej wybieranych systemów reklamowych. W dzisiejszym wpisie chciałbym, zaprezentować Ci wyłącznie podstawowe funkcje jakie oferuje, tak abyś uświadomił sobie jaki potencjał daje dla Twojego biznesu.

Swoje własne konto możesz założyć klikając w ten link. Z Google Ads może korzystać każdy, kto zamierza rozwijać swoja firmę. Na początku, można uzyskać kupon od Google o wartości 200 zł na reklamę w ich systemie reklamowym.

Jakiego typu reklamy możemy tworzyć za pomocą systemu Google Ads (Adwords)?

Google oferuje nam trzy formy reklamowe, w których znajdują się cele (podobnie jak w Facebooku). Oto one:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania
  • Kampanie w sieci reklamowej
  • Kampanie produktowe

zapewne domysliłeś się, że każda z tych form, różni się od siebie. O tym jak bardzo, dowiesz się z dalszej części tego artykułu.

Szukasz firmy która poprowadzi działania w Google Ads? Skontaktuj się ze mną!

Kampanie w sieci wyszukiwania

Już sama nazwa wskazuje, są to reklamy które pojawiają się bezpośrednio w wyszukiwarce Google, a dokładniej w pierwszych kilku pozycjach wyników wyszukiwań, a także kilku dolnych. Wszystkie reklamy posiadają mały napis “REKLAMA”. Firmy które ustawiają reklamę w sieci wyszukiwania, ponoszą koszt za każde kliknięcie w reklamę. Dlatego warto wiedzieć jak ustawić kampanię, by nei klikały w nią osoby przypadkowe – nie zainteresowane twoja ofertą.

Pokażę Ci teraz jak wyglądają reklamy w sieci wyszukiwania. W tym celu wpiszę w wyszukiwarkę frazę “Lodówki”.

A oto wyniki:

Jak widzisz pierwsze dwa wyniki to reklamy w sieci wyszukiwania. Na dole również znajduje się kilka reklam.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak ustawić kampanię w sieci wyszukiwania odwiedź dział na moim blogu poświęcony Google Ads.

Kampanie w sieci reklamowej

Drugi typ reklam, jakich możemy użyć dzięki systemowi reklamowemu od Google to sieć reklamowa. Odwiedzając codziennie różnego typu strony internetowe, na przykład Onet, Wirtualna Polska, Interia czy Nowa Trybuna Opolska spotykasz się z całą masą wyskakujących reklam. Zdecydowana większość pochodzi z systemu reklamowego Google.

Wejdę teraz na ONET, a następnie zaznaczę, specjalnie dla ciebie kilka reklam pochodzących od Google.

Kampanie w sieci reklamowej
Kampanie w sieci reklamowej
Kampanie w sieci reklamowej

Jak widzisz, jest tych reklam całkiem sporo. W dodatku są spersonalizowane – czy teoretycznie dopasowane do Twoich potrzeb. Odpowiadają za to zainteresowania i zachowania użytkowników (kryteria wyboru w Google Ads) oraz opcje tworzenia grup odbiorców, i stosowanie remarketingu.

Możesz nie tylko, dodać reklamę graficzną ale i graficzno-tekstową poprzez specjalny kreator reklam dostępny w Google ADS. System umożliwia także wyświetlanie reklam wyłącznie na wybranych przez nas stronach internetowych, o ile te, połączone są z usługą dla reklamodawców nazwaną Google Adsense.

Wiesz już, skąd bierze się większość reklam na stronach internetowych, tak więc teraz, możesz poznac trzeci sposób reklamowania się za pomocą Google Ads.

Kampanie i reklamy produktowe

Trzeci sposób na tworzenie reklam w Google Ads dotyczy produktów. Możesz w szybki i przyjemny sposób zaczać promowac sprzedawane produkty, osobom które mogą być nimi realnie zainteresowane. Aby rozpocząć tę przygodę, musisz przeslac dane o produktach do Merchent Center, a następnie utworzyć kampanię w Google Ads.

Jakie są zalety wykorzystania kampani produktowej?

  • Lepiej dobrani potencjalni klienci
  • Latwe zarządzanie kampanią pod kątem handlowym
  • Większy zasięg
  • Zaawansowane raportowanie i konkurencyjne dane

Jeżeli zdecydujesz się na tę formę reklamy, to twoje kreacje reklamowe pojawią się:

  • na karcie zakupów w wyszukiwarce google,
  • w wyszukiwarce (obok wyników wyszukiwania),
  • w Grafika Google,
  • w witrynie partnera w sieci wyszukiwania Google
  • w sieci reklamowej Google

A teraz zobacz jak wyglądają takie reklamy. Ponownie, szukam “lodówki”.

PODSUMOWANIE

W dzisiejszym artykule, dowiedziałeś się o podstawach systemu reklamowego Google Ads. Zastanów się teraz, jak bardzo mogłby pomóc twojej firmie w zdobyciu nowych zleceń lub sprzedaży produktów. Jeżeli szukasz osoby, która poprowadzi Twoje konto reklamowe i zajmie się obsługą reklam, skontaktuj się ze mną.

One Reply to “Reklama za pomocą Google ADS (Adwords) – Podstawy”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *