fbpx

Start gry Internetowej – kampania reklamowa na Facebooku

Start gry Internetowej - kampania reklamowa na Facebooku

Z końcem roku 2019 rozpocząłem wspólpracę z administratorem gry internetowej zatytułowanej Blast-MU. Jest to gra MMORPG (a dokładniej MuOnline) w którą może grać wielu graczy jednocześnie. Celem naszej wspólpracy stało się działanie, mające na celu zgromadzenie jak największej liczby graczy w dniu startu. Jako medium reklamowe wybraliśmy system reklamowy Facebook-a, ponieważ uważam że jest do tego typu akcji idealny. Na promocję mieliśmy dokładnie tydzień.

Na początek, zająłem się doborem grupy odbiorców poprzez określenie zainteresowań dostępnych w FB ADS. Dosyć szybko udało mi się wytypować grupę osób, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem były zainteresowane graniem w tego typu gierki. Pozostało zatem przygotowanie reklamy.

Wielkość grupy odbiorców i cel reklamowy

Grupa odbiorców którą wykorzystałem do przeprowadzenia kampanii zapraszającej na oficjalny start gry (MuOnline), wynosiła 10 000 osób w Polsce. Gra skierowana w fazie początkowej wyłącznie dla graczy z Polski. Wytypowana grupa była mała, ale spełniająca wszystkie kryteria targetu.

Jako główny cel reklamowy, wybrałem ZASIĘG, aby móc w jak najszybszy sposób dotrzeć do interesujących mnie osób. W reklamie, dodałem przycisk umożliwiający natychmiastowe przejście na stronę gry, z możliwością rejestracji.

Dlaczego nie użyłem głównie celu Ruch? Ponieważ grupa odbiorców, wybrana po kluczowo dopasowanych zainteresowaniach, wydawała mi się idealna – a więc, chciałem dotrzeć do jak największej liczby osób, a nie do jak największej liczby osób które z większym prawdopodobieństwem „klikną w reklamę”. W końcu „zagrać w grę” mogę mieć ochotę w każdej chwili.

Docelowo przygotowałem 3 zestawy reklamowe, i w jednym, wykorzystałem również cel RUCH – by wykorzystać potencjał osób, które z jeszcze większym prawdopodobieństwem, będą chciały chociaż zerkną na stronę internetową zapowiadanej gry. Tymbardziej że określonu budżet wynoszący 400 pln na to pozwalał.

Reklama i jej wyniki

Łącznie, udało mi się dotrzeć do ponad pięciu i pół tysiąca osób w niecały tydzień. Uruchomiłem jak już wiesz trzy kampanie. Kampanie z celem Zasięg były wyświetlone 5544 i 2651 osobom, a ich częstotliwość oscylowała w przedziałach od 1-2 do 3-4 razy na użytkownika. CTR tych kampanii wynosił 0,45% oraz 10,29%.

Kampania reklamowa z celem ruch, wyświetliła się 3932 osobom z częstotliwością 1,25%, uzyskując CTR na poziomie 5,42% czyli bardzo dobrym. Koszt przekliku wyniósł zaledwie 0,16 groszy.

Wynik kampanii

W rezultacie, na stronie internetowej gry zarejestrowało się przed startem ponad 500 osób, a w dniu startu, o godzinie 20:00 – w momencie uruchomienia serwera gry na rozgrywkę czekało ponad 700 graczy.

Był jednak jeden ogromny problem…

Administrator gry nie przygotował się na tak spore zainteresowanie. Mógł maksymalnie wpuścić do gry 250 graczy. Start okazał się klapą z jego strony, ponieważ zarówno fanpage jak i forum serwerowe zalane były komentarzami wylewającymi żal osób, które czekały na start, a mimo to nie mogły grać. Nie mniej jednak:

Kampania przyniosła dużo większy efekt niż zakładano!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *