Google Tag Manager – Dodawanie zdarzenia Scroll w Analytics

tutoriale google tag manager kamil rzeźnik

W ostatnim artykule dotyczącym mierzenia scrollowania na stronie poprzez google Tag Manager, pokazałem jak szybko możesz śledzić jaki % artykułów / zakładek na twojej stronie jest czytany. Zobacz: Google Tag Manager – Jak mierzyć głębokość scrollowania strony w procentach? Tutorial

Teraz, chciałbym pokazać Ci w jaki sposób dodać Zdarzenie do Analytics, zawierające informację o przeczytanych artykułach zgodnie ze stworzonym wcześniej tagiem.

Zaloguj się do swojego TAG MANAGER-a.

Kliknij w “Dodaj nowy tag

Wpisz nazwę, wybierz konfiguracją “Google Analytics – Universal Analytics

Typ śledzenia, wybierz “Zdarzenie

Następnie uzupełnij dane zgodnie z informacjami wyświetlanymi na podglądzie TAG MANAGER-a w Data Layer.

Kategoria, wpisujemy: Scroll

Działanie, wybieramy zmienną: Scroll Depth Treshold

Etykieta, wybierz “Scroll Direction

Działanie nie związane z interakcją, zaznacz “Prawda

Wybierz swoje {{Ustawienia Google Analytics}}

Przejdź do konfiguracji reguły.

Wybierz utworzoną wcześniej regułę “Przewijanie artykułu 50%” Jeżeli jesteś zdziwiony – przypominam Ci jak to zrobić ( kliknij tutaj ).

Tak przygotowany TAG ze zdarzeniem dla Google Analytics zapisz.

Prześlij nowe dane do zatwierdzenia.

Google Analytics – odbieranie zdarzenia GTM w czasie rzeczywistym

Zaloguj sie teraz do GA, i wybierz kolejno “Czas rzeczywisty – zdarzenia

Google Analytics - odbieranie zdarzenia GTM w czasie rzeczywistym

Uruchom stronę internetową i przewiń o 50% w dół, następnie zaobserwuj odebranie zdarzenia w czasie rzeczywistym w panelu GA. Po czasie, pojawi się ono także w “Zachowania – Zdarzenia

Dowiedz się więcej na temat GOOGLE TAG MANAGER-a

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *