Zapraszam Cię serdecznie do przeglądu listy moim zdaniem najciekawszych narzędzi, dzięki którym poprawisz i dopieścisz swój content marketing. Pamiętasz przecież że „CONTENT is KING„. Warto zatem dbać aby był tworzony na najwyższym poziomie, a w szczególności w taki sposób, by trafiał do odpowiednich osób. Kolejną sprawą jest widoczność. Jak sprawdzić czy treści które stworzyliśmy są wyszukiwane, czy użytkownicy je wyszukują. O tym w tym wpisie. Zaczynamy!
Spis treści
Google Analytics
Analiza treści to podstawa. Google Analytics to podstawa. Od tego zaczynamy przygodę z content marketingiem na naszej stronie. Zobacz Google Analytics.
Poradnik krok po kroku, instalacja Google Analytics na swojej stronie.
AHREFS
Analiza treści, profilu linkowego, planner słów kluczowych, wyszukiwarka treści będących na topie, optymalizacja serwisu, widoczność i wiele innych narzędzi, zarówno dla twojej witryny, ale przede wszystkim narzędzie do badania konkurencji. Zobacz AHREFS.
Answer The Public
Dowiedz się jakie frazy wpisują użytkownicy szukający treści o których zamierzasz pisać. Idealne narzędzie do budowania tytułów, nagłówków oraz pozyskiwania pytań, na które odpowiedzi szukają Twoi potencjalni klienci. Zobacz Answer The Public.
Przygotowałem kompleksowy poradnik na temat tego narzędzia: Answer The Public – co wpisują twoi klienci do wyszukiwarki?
Google Keyword Planner
Wybieraj właściwe słowa kluczowe, czyli takie które Twoi potencjalni klienci wpisują do wyszukiwarki, po to – aby twoje treści im się wyświetlały jak najwyżej. Zobacz Google Keyword Planner
Content Gems
Narzędzie, dzięki któremu ustawisz powiadomienia mailowe, na pojawiające się w internecie nowe treści które Cię interesują np. „marketing w sieci”. Bardzo przydatne narzędzie każdego marketera. Zobacz ContentGems.
PORTENT Title Maker
Narzędzie które na podstawie twojej frazy kluczowej przygotuje za ciebie interesujący temat / nagłówek. Zobacz Portent Title Maker.
BuzzSumo
Dzięki BuzzSumo w szybki i skuteczny sposób dotrzesz do treści, które są aktualne popularne, a dodatkowo czytelnicy chętnie udostępniają je w Social Mediach. To idealne narzędzie do czerpania inspiracji, na przykład gdy chcemy tworzyć treści viralowe. Zobacz BuzzSumo.
Google Trends
Narzędzie, które pozwoli Ci na zbadanie popularności interesującego tematu. Sprawdź czym interesują się użytkownicy internetu. Zobacz GoogleTrends.
Social Animal
Kolejne narzędzie do sprawdzania popularnych treści, udostępnianych w internecie. Alternatywa dla BuzzSumo, warto sprawdzić i przetestować. Wpisz interesujący cię temat i zobacz najpopularniejsze treści. Zobacz Social Animal.
Google Drive
Darmowy pakiet oprogramowania dla każdego posiadacza adresu mailowego GMAIL. Idealne narzędzia dla content marketera, darmowe arkusze kalkulacyjne, edytor tekstu czy miejsce na pliki. Obowiązkowy temat dla każdego. Zobacz Google Drive.
Google Docs
Wspominany wyżej pakiet Google Drive zawiera w sobie Google Docs, czyli narzęzia takie jak arkusze kalkulacyjne czy edytor tekstu, projektowanie prezentacji multimedialnych i kilka innych ciekawych narzędzi. Zobacz Google Dosc.
Licznik liter
Chcesz sprawdzić jaką długość ma twoja treść?. Przydatne narzędzie w przypadku pisania tekstów o wymaganej długości, lub zawsze gdy chcesz sprawdzić ich długość. Zobacz Licznik liter.
WORDCOUNTER
Kolejna wersja licznika liter w treści, jednak bardziej zaawansowana od poprzednika w języku Polskim. Zobacz WORDCOUNTER.
Keyword Hero
Dowiedz się z jakich konkretnie fraz kluczowych użytkownicy trafiają na twoją stronę internetową. Narzędzie współpracuje z Google Analytics. Zobacz Keyword Hero.
Markticle
Przeglądając strony i interesujące nas treści, możemy w łatwy sposób zapisać lub zaznaczyć te, które są dla nas istotne i chcemy do nich powrócić. W tym właśnie pomaga narzędzie Markticle. Zobacz Markticle.
Language Tool
Narzędzie, które sprawdzi za ciebie poprawność interpunkcyjną tekstu. Działa w wielu językach, zatem warto dodać je do listy polecanych i korzystać. Zobacz Language Tool.
Jasnopis
Sprawdź w szybki i dosyć dokładny sposób złożoność swojego tekstu dzięki temu doskonałemu narzędziu. Zobacz Jasnopis.
MOZ
Jedno z czołowych narzędzi dotyczących SEO. Znajdziesz w nim największą bazę słów kluczowych, sprawdzisz linkowanie strony, jej optymalizację i wiele więcej. Zobacz MOZ.
SENUTO
Polskie narzędzie dla wsparcia SEO-wców. Sprawdzisz w nim widoczność swojego serwisu w internecie (top 50, 10, 3 ), pozycje w wyszukiwarce czy kanibalizacje treści. Jedno z najprężniej rozwijających się narzędzi z Polski. Polecam gorąco. Zobacz SENUTO.
SEMSTORM
Podobne do SENUTO narzędzie które oferują możliwość śledzenia pozycji, sprawdzania treści pod względem optymalizacji SEO czy analizy widoczności konkurencji, a także szereg innych przydatnych funkcji. Zobacz SEMSTORM.
SEMRUSH
Techniczny audyt SEO twojej strony, śledzenie pozycji, widoczność serwisu w Internecie, optymalizacja i twarde dane dotyczące SEO na twojej stronie, i możliwość badania konkurencji. Mocne narzędzie, polecam każdemu. Zobacz SEMRUSH.
CLUSTERIC
Narzędzie, dzięki któremu zbadasz profil linków prowadzących do twojej strony internetowej. Przydatne, gdy chcesz dowiedzieć się czy strona nie posiada dużej ilości linków spamerskich. Zobacz CLUSTERIC.
SERPSTAT
Narzędzie do badania linków prowadzących do twojej strony internetowej. Ważne narzędzie każdego seowca. Zobacz SERPSTAT.
SPYFU
Zbadaj słowa kluczowe na które twoja konkurencja się wyświetla. Ciekawe narzędzie, do którego powinien zajrzeć każdy, kto liczy na lepsze wyniki w wyszukiwarce od konkurencji. Zobacz SPYFU.
HOTJAR
Narzędzie które nagrywa ruch użytkowników na twojej stronie internetowej w formie mapy cieplnej. Dowiesz się, które elementy wymagają poprawy, na co klienci najczęściej klikają i jak poruszają się po stronie. Idealne narzędzie dla osób które mają problemy z użytkownikami, którzy nie mogą odnaleźć się na stronie. Pomoże naprawić to, co w rzeczywistości nie wydawałoby się być problematyczne. Zobacz HOTJAR.
OPTIMIZELY
Optymalizuj treści na swojej stronie, wykonuj testy A/B – to narzędzie idealnie się w tym sprawdzi. Zobacz OPTIMIZELY.
HEAP
Dzięki temu narzędziu dowiesz się jak poruszają się po stronie użytkownicy którzy realnie finalizują transakcję w twoim e-sklepie i nie tylko. Analiza danych i wiele innych ważnych funkcji. Zobacz HEAP.
BUFFER
Jedno z największych i najpopularniejszych narzędzi do publikowania postów jednocześnie na facebooku, instagramie, linkedinie i twitterze. Idealnie dla osób, które nie mają na tyle czasu, aby wszędzie publikować posty ręcznie. Zobacz BUFFER.
ALMIGHTY PRESS
Dowiaduj się o tematach które nabierają popularności w internecie i wyprzedź konkurencję tworząc tematyczny content. Zobacz ALMIGHTY PRESS.
POSTFITY
Narzędzie, które umożliwia przygotowywanie i publikację treści w mediach społecznościowych. Dla osób które lubią automatyzację. Polski twórca – polecam. Zobacz POSTFITY.
TINY PNG
Podstawowe narzędzie każdego webmastera i seowca. Skutecznie zmniejsza pliki zdjęć optymalizując pod kątem stron internetowych, wielkości i szybkości ładowania, bez utraty jakości. Jeżeli twoje zdjęcia na stronie internetowej wymagają optymalizacji – to narzędzie jest Ci potrzebne. Zobacz TINY PNG.
KRAKEN
Kolejne narzędzie do optymalizacji grafik bez utraty jakości – ważne pod względem optymzlizacji strony internetowej. Zobacz KRAKEN.
PageSpeed Insights
Sprawdzałeś czy Twoja strona jest dostosowana do wyszukiwarki, urządzeń mobilnych ?. Czy ładuje się odpowiednio szybko ?. Czy są elementy które wymagają poprawy względem optymalizacji ?. Sprawdzisz to w darmowym narzędziu od Google. Zobacz PageSpeed Insights
GTmetrix
Kolejne narzędzie którym miliony webmasterów bada szybkość ładowania, a także dopasowanie zarówno do komputerów jak i urządzeń mobilnych stron internetowych. Koniecznie przetestuj swoją stronę. Zobacz GTmetrix.
Pingdom Tools
Trzecia na mojej liście strona z narzędziem do badania szybkości i optymalizacji strony Internetowej. W wyraźny i czytelny sposób wyświetla informacje dotyczące elementów przez które strona ładuje się zbyt wolno. Pomaga w szybkiej optymalizacji, szczerze polecam. Zobacz Pingdom Tools.
PABLO
Pablo to narzędzie, które pomoże ci w prosty i szybki sposób stworzyć grafiki zawierające odpowiednią ilość treści, przeznaczone do umieszczenia w social mediach. Ciekawe narzędzie. Zobacz PABLO.
PIXBAY
Content marketing to nie wszystko. Treści powinny być nasycone odpowiednimi grafikami, tworząc wspólnie interesującą całość. Nie zawsze jednak mamy na szybko zdjęcia, zwłaszcza dopasowane do tematu o którym piszemy. Właśnie dlatego, polecam narzędzie które umożliwia wyszukanie darmowych zdjęć do publikacji na własnej stronie internetowej. Zobacz PIXBAY.
PICJUMBO
Kolejne narzędzie dzięki któremu dostarczysz swojej stronie darmowych tematycznych grafik. Zobacz PICJUMBO.
COPYSCAPE
Sprawdź czy ktoś nie kopiuje twoich unikalnych treści nad którymi wielokrotnei zdarzało ci się siedzieć po kilka do kilkunastu godzin. Zobacz COPYSPACE.
Plagiatrism Checker
Sprawdź czy twoje treści nie są skopiowane z innej strony, czy nie publikujesz tzw. plagiatu. Algorytm google zbanował wiele stron, które działały na zasadzie kopiuj-wklej. Zobacz Plagiatrism Checker.
SEO OPTIMER
Wykonaj darmowy i prosty audyt swojej strony internetowej. Zacznij poprawiać to, co widać na pierwszy rzut oka, i co szkodzi obecności twojej strony w Internecie. Zobacz SEO OPTIMER.
Siteliner
Narzędzie które sprawdza w obrębie strony internetowej ilość występujących duplikatów. Przydatne narzędzie, rzekłbym nawet że konieczne do przetestowania stron z dużą ilością zakładek i treści tematycznych. Zobacz Siteliner.
UBERSUGGEST
Bardzo ważne narzędzie dla osób które zajmują sie tworzeniem treści na strony, blogi itd. Za pomocą Ubersuggest dobierzesz odpowiednie frazy i tytuły, a na dodatek dowiesz się w jakich ilościach sa wyszukiwane przez użytkowników, oraz jaka jest trudność w wypozycjonowaniu tych fraz. Zdecydowanie polecam. Zobacz UBERSUGGEST.