Współpracę z firmą działającą w branży ślubnej, rozpocząłem w 2018 roku, dokładnie w poniedziałek 24 grudnia 2018 roku. Celem współpracy miało być zwiększenie widoczności marki wśród konsumentów – przy wykorzystaniu content marketingu, a także działań takich jak:
- techniczna optymalizacja strony – odchudzenie witryny ze zbędnie i zbyt długo wczytujących się skryptów, opóźniających ładowanie się serwisu
- poprawa wewnętrznego linkowania serwisu
- poprawa nagłówków H1,H2,H3 oraz treści pod wytyczne SEO
- dodanie landing page-ów prezentujących oferowane usługi
- przygotowanie kampanii reklamowych opartych o remarketing na Facebooku i w Google (Google Ads)
Spis treści
Rozpoczęcie współpracy i przygotowanie strategii działania
Strona, dla której miałem zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google i świadomość wśród konsumentów, nie posiadała na starcie żadnych wyróżników, które mogłyby spowodować że potencjalni klienci zainteresowani oferowanym typem usługi, jak i całą branżą ślubną, mogliby na nią trafić . Tak więc strategia oparta została głównie na poprawkach dotyczących funkcjonowania strony, a następnie przygotowaniu dużej ilości contentu (około 10-15 artykułów na miesiąc). Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii reklamowych w Google Ads i na Facebook-u.
Stan witryny na dzień rozpoczęcia współpracy
- Strona nie posiadała dużej ilości wartościowych linków z zewnętrznych serwisów
- ilość sesji wynosiła średnio między 34 a 50
Potencjalne problemy z którymi musiałem się zmierzyć
Aby zwiększyć widoczność strony, konieczne było przygotowanie dużej ilości eksperckiego contentu, który odpowiadałby na potrzeby potencjalnych klientów – na każdym etapie lejka sprzedażowego. W związku z tym, trzeba było poruszyć najważniejsze kwestie, i opisać je w tak dobry sposób – by rankowały w wyszukiwarce. Jakie zatem problemy stały na drodze ku wykonaniu w/w czynności?
- bardzo duża konkurencja
- większość tematów zostało już opisanych przez inne strony
- czołówkę miejsc w wyszukiwarce zajęły największe portale branżowe dysponujące potężnymi środkami finansowymi na rozwój digital marketingu
- lepiej przygotowane technicznie strony konkurencji
Jasne określenie celów
Aby rozpocząć proces pozyskiwania wartościowych użytkowników na stronie klienta, podjęto szereg działań mających na celu:
- zwiększenie widoczności
- wzrost liczby sesji
- zaprezentowanie marki w oryginalny sposób przed grupą odbiorców, dobraną za pomocą profesjonalnych narzędzi marketingowych
Zwiększenie rozpoznawalności marki, jej renomy i zaufania wśród konsumentów to kluczowy element działań. Pomaga nie tylko, w budowaniu zaufania wewnątrz branży, ale przede wszystkim wśród konsumentów, którzy przychodzą z zewnątrz.
Dobrze przygotowany content, odpowiadający na potrzeby użytkownika, będzie promowany przez algorytm Google – wiem to z doświadczenia.
Wyzwanie
Głównym wyzwaniem, jakie niosła ze sobą współpraca z klientem, był brak jakiegokolwiek contentu na stronie, mogącego przyciągać potencjalnych klientów – gdy zaś konkurenci, posiadali go na prawdę sporo. Nie pomagała również ilość linków prowadzących do strony klienta, o ich jakości już nie wspomnę. Branża jednak posiada tak dużą ilość „wiedzy” do przekazania, że współpraca została podjęta niemalże natychmiastowo po omówieniu strategii działań.
Wykonane działania w obrębie serwisu klienta
W trakcie 9-miesięcznego okresu współpracy wykonałem szereg zaplanowanych działań:
- stworzyłem ustaloną ilość artykułów eksperckich
- poprawione zostały wszystkie problemy techniczne na stronie
- zwiększona została szybkość ładowania się serwisu
- strona została przeniesiona na nowy wydajniejszy hosting
- wykonana została optymalizacja wszystkich istniejących nagłówków i treści pod SEO
Wykonane działania poza serwisem klienta
- Linkowanie do strony an forach tematycznych
- Linkowanie na portalach tematycznych
Rezultaty po 9 miesiącach współpracy
Wdrożone zostały wszystkie zaplanowane wcześniej działania, mające pomóc w zdobyciu określonych celów. Liczba sesji strony wzrosła do 976 dziennie, co potwierdza poniższy zrzut ekranu z narzędzia Google Analytics:
Łącznie, udało się w czasie współpracy wygenerować ponad 83 000 sesji na stronie:
Z tego, ponad 86% to nowi użytkownicy:
Tak wygląda całościowy wykres wzrostu pojawiających się odbiorców na stronie internetowej klienta z branży ślubnej, będący efektem dostarczonych działań:
Jeżeli będziesz działać z pasją, a swoją wiedzę przeniesiesz w ekspercki sposób na swoją stronę internetową, tak aby klient mógł się edukować przed zakupem – zwiększysz nie tylko świadomość wśród niego, ale także, pomożesz mu zrozumieć to, co go zastanawiało jeszcze przed zakupem – rozwiążesz jego problem. To zaś sprawi, że chętniej kupi u Ciebie, niż u konkurencji. Dodatkowo, najbardziej eksperckie treści zawsze są promowane przez algorytm wyszukiwarki Google.
Udało mi się nie tylko zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych klientów, ale także wygenerowanie zainteresowania usługami, za które odpowiadało w głównej mierze dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne, i dopasowanie usługi do opisywanych za pomocą contentu treści – co finalnie przełożyło się również na sprzedaż.
W top 50 wynikach wyszukiwania Google, klient uzyskał wzrost do 5017 fraz:
W top 10 pojawiło się 831 pozycji
Natomiast w top 3 wyników wyszukiwania 232 pozycje
Duża część artykułów, które przygotowałem – posiadała dużo szerzej opisany temat, w stosunku do artykułów konkurencji. W rezultacie, udało mi się wzbić z niektórymi artykułami na najwyższe pozycje w wyszukiwarce: top 1,2 i 3. Kilka artykułów zostało również uznanych przez algorytm Google za cenne, oznaczając je jako „Fragment z odpowiedzią”.
PODSUMOWUJĄC
Moja współpraca z firmą z branży ślubnej, okazała się dobrze podjętym krokiem przez klienta, który każdego miesiąca odnotowuje wzrost zainteresowania – zarówno artykułami jak i usługą którą świadczy.
Jeżeli chcesz, nawiązać ze mną współpracę w zakresie digital marketingu, zapraszam Cię do kontaktu. Z miłą chęcią odpowiem na Twoje pytania, przeprowadzę wstępny – całkowicie darmowy audyt dotyczący widoczności Twojej strony w Internecie, a jeżeli zechcesz – nawiążemy owocną mam nadzieję współpracę.