83 tysiące sesji w 9 miesięcy w branży ślubnej

83 tysiące sesji w 9 miesięcy w branży ślubnej

Współpracę z firmą działającą w branży ślubnej, rozpocząłem w 2018 roku, dokładnie w poniedziałek 24 grudnia 2018 roku. Celem współpracy miało być zwiększenie widoczności marki wśród konsumentów – przy wykorzystaniu content marketingu, a także działań takich jak:

  • techniczna optymalizacja strony – odchudzenie witryny ze zbędnie i zbyt długo wczytujących się skryptów, opóźniających ładowanie się serwisu
  • poprawa wewnętrznego linkowania serwisu
  • poprawa nagłówków H1,H2,H3 oraz treści pod wytyczne SEO
  • dodanie landing page-ów prezentujących oferowane usługi
  • przygotowanie kampanii reklamowych opartych o remarketing na Facebooku i w Google (Google Ads)

Rozpoczęcie współpracy i przygotowanie strategii działania

Strona, dla której miałem zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google i świadomość wśród konsumentów, nie posiadała na starcie żadnych wyróżników, które mogłyby spowodować że potencjalni klienci zainteresowani oferowanym typem usługi, jak i całą branżą ślubną, mogliby na nią trafić . Tak więc strategia oparta została głównie na poprawkach dotyczących funkcjonowania strony, a następnie przygotowaniu dużej ilości contentu (około 10-15 artykułów na miesiąc). Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii reklamowych w Google Ads i na Facebook-u.

Stan witryny na dzień rozpoczęcia współpracy

  • Strona nie posiadała dużej ilości wartościowych linków z zewnętrznych serwisów
backlink domains history case study
refering domains case study
  • ilość sesji wynosiła średnio między 34 a 50

Potencjalne problemy z którymi musiałem się zmierzyć

Aby zwiększyć widoczność strony, konieczne było przygotowanie dużej ilości eksperckiego contentu, który odpowiadałby na potrzeby potencjalnych klientów – na każdym etapie lejka sprzedażowego. W związku z tym, trzeba było poruszyć najważniejsze kwestie, i opisać je w tak dobry sposób – by rankowały w wyszukiwarce. Jakie zatem problemy stały na drodze ku wykonaniu w/w czynności?

  • bardzo duża konkurencja
  • większość tematów zostało już opisanych przez inne strony
  • czołówkę miejsc w wyszukiwarce zajęły największe portale branżowe dysponujące potężnymi środkami finansowymi na rozwój digital marketingu
  • lepiej przygotowane technicznie strony konkurencji

Jasne określenie celów

Aby rozpocząć proces pozyskiwania wartościowych użytkowników na stronie klienta, podjęto szereg działań mających na celu:

  • zwiększenie widoczności
  • wzrost liczby sesji
  • zaprezentowanie marki w oryginalny sposób przed grupą odbiorców, dobraną za pomocą profesjonalnych narzędzi marketingowych

Zwiększenie rozpoznawalności marki, jej renomy i zaufania wśród konsumentów to kluczowy element działań. Pomaga nie tylko, w budowaniu zaufania wewnątrz branży, ale przede wszystkim wśród konsumentów, którzy przychodzą z zewnątrz.

Dobrze przygotowany content, odpowiadający na potrzeby użytkownika, będzie promowany przez algorytm Google – wiem to z doświadczenia.

Wyzwanie

Głównym wyzwaniem, jakie niosła ze sobą współpraca z klientem, był brak jakiegokolwiek contentu na stronie, mogącego przyciągać potencjalnych klientów – gdy zaś konkurenci, posiadali go na prawdę sporo. Nie pomagała również ilość linków prowadzących do strony klienta, o ich jakości już nie wspomnę. Branża jednak posiada tak dużą ilość “wiedzy” do przekazania, że współpraca została podjęta niemalże natychmiastowo po omówieniu strategii działań.

Wykonane działania w obrębie serwisu klienta

W trakcie 9-miesięcznego okresu współpracy wykonałem szereg zaplanowanych działań:

  • stworzyłem ustaloną ilość artykułów eksperckich
  • poprawione zostały wszystkie problemy techniczne na stronie
  • zwiększona została szybkość ładowania się serwisu
  • strona została przeniesiona na nowy wydajniejszy hosting
  • wykonana została optymalizacja wszystkich istniejących nagłówków i treści pod SEO

Wykonane działania poza serwisem klienta

  • Linkowanie do strony an forach tematycznych
  • Linkowanie na portalach tematycznych

Rezultaty po 9 miesiącach współpracy

Wdrożone zostały wszystkie zaplanowane wcześniej działania, mające pomóc w zdobyciu określonych celów. Liczba sesji strony wzrosła do 976 dziennie, co potwierdza poniższy zrzut ekranu z narzędzia Google Analytics:

Łącznie, udało się w czasie współpracy wygenerować ponad 83 000 sesji na stronie:

Z tego, ponad 86% to nowi użytkownicy:

Tak wygląda całościowy wykres wzrostu pojawiających się odbiorców na stronie internetowej klienta z branży ślubnej, będący efektem dostarczonych działań:

Jeżeli będziesz działać z pasją, a swoją wiedzę przeniesiesz w ekspercki sposób na swoją stronę internetową, tak aby klient mógł się edukować przed zakupem – zwiększysz nie tylko świadomość wśród niego, ale także, pomożesz mu zrozumieć to, co go zastanawiało jeszcze przed zakupem – rozwiążesz jego problem. To zaś sprawi, że chętniej kupi u Ciebie, niż u konkurencji. Dodatkowo, najbardziej eksperckie treści zawsze są promowane przez algorytm wyszukiwarki Google.

Udało mi się nie tylko zwiększyć świadomość marki wśród potencjalnych klientów, ale także wygenerowanie zainteresowania usługami, za które odpowiadało w głównej mierze dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne, i dopasowanie usługi do opisywanych za pomocą contentu treści – co finalnie przełożyło się również na sprzedaż.

W top 50 wynikach wyszukiwania Google, klient uzyskał wzrost do 5017 fraz:

W top 10 pojawiło się 831 pozycji

Natomiast w top 3 wyników wyszukiwania 232 pozycje

Duża część artykułów, które przygotowałem – posiadała dużo szerzej opisany temat, w stosunku do artykułów konkurencji. W rezultacie, udało mi się wzbić z niektórymi artykułami na najwyższe pozycje w wyszukiwarce: top 1,2 i 3. Kilka artykułów zostało również uznanych przez algorytm Google za cenne, oznaczając je jako “Fragment z odpowiedzią”.

PODSUMOWUJĄC

Moja współpraca z firmą z branży ślubnej, okazała się dobrze podjętym krokiem przez klienta, który każdego miesiąca odnotowuje wzrost zainteresowania – zarówno artykułami jak i usługą którą świadczy.

Jeżeli chcesz, nawiązać ze mną współpracę w zakresie digital marketingu, zapraszam Cię do kontaktu. Z miłą chęcią odpowiem na Twoje pytania, przeprowadzę wstępny – całkowicie darmowy audyt dotyczący widoczności Twojej strony w Internecie, a jeżeli zechcesz – nawiążemy owocną mam nadzieję współpracę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *