Jak tworzyć content na blogu aby docierać do potencjalnych klientów? W dzisiejszym wpisie zajmiemy się bardzo ważnymi działaniami, jakie powinien bez wątpienia prowadzic każdy biznes. Nie ważne, czy oferujesz swoim klientom zegarki, rowery czy taczki budowlane – o każdym z tych produktów można napisac książkę. Całkiem możliwe że prowadzisz biznes świadcząc usługi na przykład jako: doradca podatkowy, agent nieruchomości, ubezpieczyciel, albo zupełnie z innej strony – wodzirej weselny. Dowiedz się, jak możesz czas potrzebny na stworzenie contentu zamienić na realnie zainteresowanych twoim produktem lub usługą klientów.
Spis treści
Sprawdź content konkurencji
Czy analizowałeś kiedyś konkurencję, która świadczy podobne do twoich usługi, albo sprzedaje te same produkty? Jak wygląda ich strona, czy mają bloga? Czy tworzą na nim treści? Jakiego typu są to treści? Odpowiedz sobie na te pytania teraz. Przeprowadź analizę konkurencji.
Opisz swój produkt lub usługę jak nikt inny
Załóżmy że sprzedajesz komputery stacjonarne „szyte na miarę” – składane z takich podzespołów, które będą dla Twojego klienta tworzyły komputer spełniający jego oczekiwania, przeznaczony do pracy. Powiedzmy że klient jest projektantem wnętrz, i dostarczył ci informacji odnośnie oprogramowania które musi działać w 100% i w dodatku wszystkie najbardziej zaawansowane funkcje muszą działać w trybie rzeczywistym, a renderowanie gotowych projektów zajmować jak naj mniej czasu. Wykonałeś to zlecenie? Świetnie. Zarobiłeś sporo pieniędzy… i zyskałeś możliwość rozwinięcia nowych tematów na blogu firmowym, które zatytułujesz na przykład tak:
- Komputer stacjonarny dla projektanta wnętrz – ranking
- Jaki komputer do programu …….. wybrać?
- Z jakich części zlożyć komputer dla projektanta wnętrz
… i tak dalej, i tak dalej.
Wszystko co wiesz, o co pytają klienci – przelej na bloga lub poradnik
Masz ogromne doświadczenie w swojej branży. Wykorzystaj to, tymbardziej jeżeli konkurencja tego nie robi. A jeżeli robi – to masz olbrzymią szansę aby zrobić to lepiej. Swoją eksperckość pokaż na blogu za pomocą contentu – treści dotyczących produktów i usług. Rozpisz je na czynniki pierwsze, opisz maksymalnie, nie pozwól by konkurencja mogła napisać o tym samym – ale o czymś jeszcze, o czym Ty zapomniałeś. Odpowiadaj na zapytania klientów przez bloga. Wiesz ile osób szuka odpowiedzi na pytania „Jaki komputer do gier” ? Odpowiadam: DUŻO. Średnia liczba miesięcznych wyszukiwań to 480.
A czy wiesz ile jeszcze pytań mógłbym przygotować? Setki! Właśnie dlatego wybieraj te, najpopularniejsze w pierwszej kolejności. A gdy już się z nimi uporasz, rozwijaj jeszcze bardziej zaawansowany content. Im więcej napiszesz, tym lepiej. Ważne abyś poruszał te kwestie, które są istotne dla twoich potencjalnych klientów, a wówczas – dobrze przygotowany artykuł będzie wyświetlał się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce, a ty zgarniesz ruch, pomożesz klietowi odpowiadając na jego pytanie – a w rezultacie końcowym, zaproponujesz mu gotowy produkt, np. przez remarketing po URL za pomocą Facebooka, lub jak wolisz – Google.
Dowiedz się o co pytają Twoi klienci
Jeżeli chcesz od razu celować „w punkt” ze swoim contentem, możesz wykorzystać kilka darmowych (po części) narzędzi, które pozwolą ci dobrać odpowiednie tematy – pozostanie zatem, jedynie ich opisanie na blogu firmowym. Pierwsze narzędzie, które ci się przyda to Answer The Public, które wyświetli ci zapytanie wpisywane do wyszukiwarki google przez użytkowników, dla wybranego przez ciebie słowa kluczowego.
Sprawdź, jak często pytają
Drugie narzędzie, o nazwie UBBER SUGGEST pokaże ci, jaka ilość miesięcznych wyszukiwań obejmuje wybrane przez ciebie słowa kluczowe (tematy).
Jak wyczerpiesz tematy – twórz zaawansowany content ekspercki
Jak już wszystkie pytania od potencjalnych klientów przelejesz na bloga, zanijmij się rozwijaniem kolejnych treści. Tym razem tych, o których nikt nie pisał. Nie pisał… ale pytał. W zdecydowanej większości tematy te, będą mniej wyszukiwane od poprzednich, ale nie zrażaj się – grosz do grosza i będzie… :). Pokaż że jesteś ekspertem!
Po co to wszystko!!
Jak to po co.! Odpowiadając na pytania, tworząc content, możesz równocześnie oferować swoje produkty i usługi. Możesz robić to:
- w opisach poradnikowych wklejając od czasu do czasu ikonki z produktami/usługami
- za pomocą remarketingu dla wybranych grup odbiorców
- dodając oferty produktów/usług rozwiązujące problemy o których piszesz
… i tak dalej. Pomysłów jest sporo. Wystarczy poświęcić czas na zaplanowanie strategii. Jeżeli chcesz pomogę Ci.
PODSUMOWANIE
Jak tworzyć content na blogu aby docierać do potencjalnych klientów? Mam nadzieję, że uświadomiłem tobie, że przelewanie wiedzy można łączyć ze sprzedażą, a dodatkowo – rozwiązywac problemy potencjalnych klientów. Po dobrze napisanym artykule o produkcie którego szuka Twój czytelnik, a na jego końcu znajduje się oferta zakupu – spodziewaj się sprzedaży. Ta strategia przynosi efekty zawsze, gdy jest rozwijana i sumiennie wdrażana. Powodzenia!